Social media wykorzystywane są w marketingu

Social media wykorzystywane są w marketingu

Wszelkie miejsca w internecie, w których jest możliwość nawiązywania dialogu, są określane jako social media. Mogą się tam niejako spotykać osoby w różnym wieku, w różnej sytuacji życiowej, aby wymieniać się komentarzami i spostrzeżeniami, a jednocześnie też, mamy możliwość pokazania w takich miejscach tego co lubimy, co sprawia nam przyjemność, co nas denerwuje. Takie miejsca są również idealne, jeśli zajmujemy się marketingiem i chcemy, żeby w krótkim czasie jak najwięcej osób dowiedziało się o produkcie, który sprzedajemy albo kampanii, którą przygotowujemy. To oznacza, że w social mediach coraz częściej możemy się spotkać z marketingiem różnych firm.

Dlaczego jest ich tak wielu?

Zastanawiamy się, dlaczego tak wiele firm decyduje się skorzystać z możliwości, jakie dają im social media? Przede wszystkim są one darmowe, a to oznacza, że za zamieszczenie w nich informacji właściwie nie trzeba nic płacić. Poza tym, w krótkim czasie nasza informacja marketingowa jest w stanie dotrzeć do ogromnej rzeszy ludzi, a jeśli się komuś spodoba, to może on ją dalej udostępnić, dzięki czemu ten krąg osób, które się z nią zetkną, będzie jeszcze większy. Dodatkowo, jeśli decydujemy się prowadzić marketing w social mediach, to może się okazać, że łatwiej będzie nam dotrzeć do tej grupy docelowej, która najbardziej nas interesuje, a to będzie oznaczało, że łatwiej będzie nam dany produkt czy usługę sprzedać. No i nie można tutaj zapominać, że przy takich social mediach, firmy mające tam swoje konto, mają lepszy kontakt z klientem.

Nie tylko mogą wstawiać zdjęcia i informacje na temat nowych produktów, ale również szybko mogą reagować na pytania klientów, dzięki czemu również będą zyskiwali w oczach, nie tylko tych ludzi, którzy już korzystają z ich usług, ale również wszystkich potencjalnych klientów.

Musi przyciągać uwagę

Jeżeli chcemy prowadzić marketing w social mediach, to musi on być dobrze przemyślany. Powinniśmy się zastanowić, do kogo ma on być skierowany, tak aby przyciągał uwagę tej określonej grupy wiekowej. Poza tym, powinien zaskakiwać, tak aby ludzie nie tylko chcieli się przy danym wpisie zatrzymać, ale również, żeby chcieli go przesłać dalej i pokazać swoim znajomym. Taki wpis powinien być czytelny, może być zabawny, może być dwuznaczny. To ważne, ponieważ w social mediach ogłasza się sporo firm, a to oznacza, że w zalewie różnych reklam nasza może gdzieś przepaść, jeśli najpierw wszystkiego dokładnie nie przemyślimy i nie zaplanujemy czegoś, co będzie się wyróżniało w tym tłumie. Dlatego też, zanim coś umieścimy w social mediach musimy się nad tym dobrze zastanowić, tym bardziej, że informacje zamieszczone w tym miejscu, rozchodzą się praktycznie błyskawicznie. Zobaczmy jakie mamy możliwości, sprawdźmy do jakiej grupy wiekowej chcemy dotrzeć i w jaki sposób powinniśmy to zrobić, aby nasze działania były skuteczne.

Nie ulega wątpliwości, że socialmedia są szybkie, tanie i niezwykle skuteczne, jeśli chodzi o marketing, a to oznacza, że coraz więcej ludzi chce korzystać z takich możliwości.